Pages

Wednesday, September 1, 2010

ဘူးေပါက္နဲ႔ ခပ္တဲ့ေရ

ေနမင္းသူရ (တပ္မေတာ္အရာရွိေဟာင္းတဦး) / ၀၁ စက္တင္ဘာ ၂၀၁၀


၂၀၁၀ ႏို၀င္ဘာ (၇) ရက္ေန႔မွာ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီး က်င္းပေတာ့မယ့္အေၾကာင္းကို နအဖစစ္အစိုးရက ေၾကညာသြားခဲ့ပါၿပီ။ လမ္းျပေျမပုံ ေနာက္ဆုံးအဆင့္တခုျဖစ္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုတာဟာ ေရရွည္ ေနရာဖယ္မေပးစတမ္း အာဏာကို ရယူသြားမယ့္ စစ္အုပ္စုရဲ႕ ပြဲသိမ္းေကာင္း ဇာတ္္လမ္းတပုဒ္ မဟုတ္သလို ျပည္သူ႔အေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားအတြက္လည္း လမ္းဆုံး အဆံုးသတ္ နိဂံုးတခု မဟုတ္ျပန္္ပါဘူး။ ျဖစ္ထြန္းလာမယ့္ လမ္းစသစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ ေျခဆင္းတီးလံုးတခု၊ စစ္တုရင္စကားအရ အဖြင့္ေရႊ႕ကြက္တခု သက္သက္မွ်ပါ။

စစ္အုပ္စုအတြင္း မေျဖရွင္းႏုိင္ေသးတဲ့ ျပႆနာေပါင္းမ်ားစြာၾကားကေန ဒီေရြးေကာက္ပြဲကို နအဖတို႔ က်င္းပျပဳလုပ္ေပးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားထင္ထားၾကသလုိ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ႀကံ့ဖြံ႔ကႏိုင္မွာပါပဲ။ ကန္႔ကြက္တားဆီးေနလို႔လည္း မထူးပါဘူး၊ ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ မဲသာ ထည့္ေပးလုိက္ဆုိတာ အဆိုးျမင္သက္သက္ေတြပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊတုိ႔ဘက္က အေျခအေနေတြ ေကာင္းေနလြန္းလုိ႔ ပိုင္ႏိုင္ေလာက္္ၿပီ ထင္မွတ္လို႔ ႏုိ၀င္ဘာ (၇) ရက္ကို ေန႔ေကာင္းရက္သာေရြးၿပီး ေၾကညာခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္မယ့္ ပါတီတိုင္းအတြက္ အခ်ိန္မေလာက္မင၊ စည္႐ံုးေရးဆင္းဖို႔ ေႏွာင့္ေႏွး၊ ေငြေၾကးအခက္အခဲေတြ ျဖစ္ေစၿပီး ႀကံ့ဖြံ႔တဖြဲ႔တည္း တဖက္သတ္အႏိုင္ရေအာင္ အခ်ိန္ကိုက္ တက္သုတ္႐ုိက္ ေၾကညာသြားခဲ့တာကိုပဲ ၾကည့္ပါ။
ခရာမတုတ္ခင္ ႀကိဳတင္ေျပးခြင့္ရေနတဲ့ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီနဲ႔ အခုမွ ပါတီ၀င္ စာရင္းတင္၊ နယ္လွည့္စည္း႐ံုးခြင့္ ေလွွ်ာက္ေနရတဲ့ ပါတီငယ္မ်ားအၾကား အေျခအေနဟာ မုိးနဲ႔ေျမပါ။ ႏိုင္ႏိုင္႐ံႈး႐ံႈး ျပန္မေပးစတမ္း ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းတေယာက္ မွတ္ပံုတင္ေၾကး (၅) သိန္းဆိုတဲ့ ေငြပမာဏအတြက္ေၾကာင့္လည္း တျပည္လံုးအတုိင္းအတာနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ႏုိင္တာဆိုလို႔ ႀကံ့ဖြံ႔နဲ႔ တစညတုိ႔ (၂) ပါတီသာ ရွိပါလိမ့္မယ္။ တဖက္ေစာင္းနင္း ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးနဲ႔အတူ ႏိုင္ငံတကာ့အလယ္ မ်က္ႏွာပန္း မသာတဲ့ ေရွ႕ခရီးကိုဆက္ဖုိ႔ အသည္းအသန္ စီစဥ္ေနတာေတြကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ နအဖရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအေနအထားဟာ ခံစစ္အသြင္ ေရာက္ေနတယ္လို႔ မွတ္ယူရမွာပါပဲ။

သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ကရတဲ့ ႏွစ္စဥ္၀င္ေငြေတြအျပင္ ထပ္မံခ်ဳပ္ဆုိလုိက္တဲ့ စြမ္းအင္စာခ်ဳပ္သစ္မ်ားဟာ စစ္ထိပ္သီးအိတ္ကပ္ေတြထဲ ၀င္သြားမယ့္ (အမ်ဳိးသားထုတ္ကုန္ အစုစု ၀င္ေငြမဟုတ္တဲ့) အလဟႆ ေငြေတြသာျဖစ္သလုိ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္ခင္ ကို္ယ့္ေဆြမ်ိဳး၊ နီးစပ္ရာ ကုမၸဏီေတြ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား အၿပီးသတ္္ရသြားေစဖို႔ ေနျပည္ေတာ္မွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးကိုယ္တုိင္ စီမံခန္႔ခြဲေပးေတာ္မူေသာ အထူးလုပ္ငန္းအစည္းအေ၀း (ၫႊန္ၾကားေရးမႉးအဆင့္ရွိသူကသာ တင္ျပရမယ့္္ အစီရင္ခံစာမ်ဳိးလို) လုပ္ငန္းစီမံကိန္းေအာင္ျမင္ခ်က္ အေသးအမြႊားေလးမ်ားဟာလည္း တုိင္းျပည္ရဲ႕ အမွန္တကယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈလို႔ ယူဆလို႔မရႏုိင္တဲ့ စီးပြားေရးတုိးတက္မႈ အႏုတ္ကိန္းဂဏန္းမ်ားပါပဲ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ေက်ာင္းသား၊ ရဟန္းသံဃာ၊ တုိ္င္းရင္းသား အတုိက္အခံ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ အက်ဥ္းခ်ထားျခင္းခံေနရဆဲျဖစ္ၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲ ပါ၀င္ခြင့္မဆုိထားနဲ႔ ေလွ်ာ့ေပါ့ေခ်ာင္ခ်ိခြင့္ နည္းနည္းေလးေတာင္ သူတို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္္မို႔ အားလံုးပါ၀င္ႏိုင္ခြင့္မရွိတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲတရပ္လုိ႔ ကမာၻက အၿမဲေ၀ဖန္ခ်က္ေပးေနတာပါ။ ျပည္တြင္းျပည္ပ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို ပိုင္ႏိုင္ေလာက္မယ္ထင္ရင္ျဖင့္ ဗု္ိလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးဘက္က ႏုိင္ငံတကာကုိ မ်က္ႏွာလုပ္ဖို႔ရာ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြအားလံုး လႊတ္ႏွင့္ၿပီး ျဖစ္ေလာက္ေရာေပါ့။
စစ္တပ္သာလွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စြမ္းရည္ရွိတယ္လုိ႔ အၿမဲယံုႀကည္ေနတဲ့ နအဖတုိ႔အဖုို႔ အရပ္သားေတြနဲ႔ အာဏာကို ခြဲေ၀ဖုိ႔ က်င့္သံုးဖို႔ ေနေနသာသာ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ (၂၅) ရာခုိင္ႏႈန္း အသားတင္ ေနရာယူထားတဲ့ သူတို႔အေပၚ ျပန္ၿပီးဆင္ေျခတက္ခြင့္ေလးေတာင္ ျပဳခ်င္လိမ့္မယ္မထင္ပါဘူး။ အခုေတာ့ မတတ္သာလုိ႔ ႏိုင္ငံတကာမွာ မ်က္ႏွာပန္းလွေအာင္ အတုိက္အခံတခ်ဳိ႕နဲ႔ ေရရွည္တြဲၿပီး လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေအာင့္သက္သက္ အလုပ္လုပ္ၾကရပါေတာ့မယ္။

ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္ခင္ လက္နက္ကိုင္ ၿငိမ္းအဖြဲ႔ေတြအားလံုး၊ တခုတည္းေသာ စစ္ဦးစီးမႈေအာက္ေရာက္ရွိေရး ျပႆနာေတြကလည္း တပိုင္းတန္းလန္း မေျဖရွင္းႏုိင္ေသး၊ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း လက္နက္ကိုင္ျပႆနာ အသစ္ေတြလည္း ထပ္ၿပီးေပၚလာႏုိင္ပါေသးတယ္။ စက္တင္ဘာလဆန္းပိုင္းမွာ အၿပီးသတ္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ႔ဖို႔အေရး ေခါင္းမာေနေသးဆဲ မြန္၊ ကရင္၊ ၀ နဲ႔ ကိုးကန္႔တပ္ဖြဲ႔မ်ားကိစၥကုိေရာ နအဖတို႔ ဘယ္လိုဆက္ကုိင္တြယ္မွာလဲ။ ၁၉၉၀ လြန္ ခုႏွစ္ေတြကစၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး (၁၇) ဖြဲ႔နဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀) နီးပါး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲထားခဲ့ေတာင္ တုိင္းျပည္အတြက္ ေျပလည္မယ့္အေျဖ မထြက္တဲ့အျပင္ လမ္းစကိုေတာင္ ရွာမေတြ႔ေသး ရွိေနဆဲဲပဲမဟုတ္ပါလား။ ေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳ အၿပီးသတ္ ဖြဲ႔စည္းဖုိ႔ လ်ာထားတဲ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္မ်ား အေရးဟာလည္း ယခင္ႏွစ္ေပါင္း (၂၀) နီးပါး လက္နက္ေတြကိုင္ၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ခြင့္ေတြရေနတဲ့ ၿငိမ္းအဖြဲ႔ေတြကို နာမည္တမ်ဳိး (သို႔) အသြင္သစ္တခုနဲ႔ ကာလတခုအထိ ဆက္တည္ရွိေနေစဦးမွာပါ။

တပ္မေတာ္လက္ေအာက္က နယ္ျခားေစာင့္တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႔လုိ႔ အမည္ခံခုိင္း၊ ယူနီေဖာင္း ေျပာင္း၀တ္ခိုင္း၊ ေထာက္ပံ့ေၾကးနဲ႔ လစာေငြေတြ ထုတ္ေပး႐ံုေလးနဲ႔ နအဖတပ္ လံုးလံုးလ်ားလ်ားႀကီး ျဖစ္သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ လတ္တေလာ ဖြဲ႔စည္းၿပီးႏွင့္တဲ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ရင္းမ်ားမွာ ၿငိမ္းအဖဲြဲ႔ သူပုန္ေဟာင္းေတြက ကုိယ္ေသနတ္နဲ႔ကိုယ္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အျဖစ္ လာၿပီးလုပ္ေနရျခင္းဟာ မဆီမေလ်ာ္ သဘာ၀မက်လွတဲ့ ျဖစ္စဥ္တခုပါ။

ကြပ္ကဲမႈတခုတည္းေအာက္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တာေတာင္ အခြင့္အေရးနဲ႔ ေထာက္ပံ့မႈေတြ ကြာျခားလြန္းလို႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (BDR) တပ္နဲ႔ ဘဂၤလားၾကည္းတပ္တုိ႔အၾကား တင္းမာၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီ (၂၅-၂၇) ရက္အတြင္း တပ္တြင္းပုန္ကန္မႈႀကီး ျဖစ္ပြားခဲ့ပါေသးတယ္။ ေအာက္ေျခထု မေထာက္ခံတဲ့ စစ္တပ္ဘက္က ေျပာင္းေရႊ႕လာသူ နယ္ျခားေစာင့္တပ္မႉးႀကီး အပါအ၀င္ အရာရွိေပါင္း (၆၃) ဦး ေသဆံုးၿပီး က်န္ (၇၂) ဦးက ကေန႔အထိတိုင္ ပစ္ခတ္ေပါက္ကြဲမႈမ်ားအတြင္း ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီျဖစ္ရပ္မ်ားကို နအဖတို႔ နမူနာယူသင့္ပါတယ္။ သတ္မွတ္ေပးတဲ့ေနရာမွာ ေနခုိင္းၿပီး လစဥ္ ရိကၡာ/လစာ ထုတ္ေပး႐ံုကလြဲလို႔ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ေတြကို အခုအထိ အမိန္႔၊ တာ၀န္ေတြေပး စစ္ဆင္ေရး၀င္ခိုင္းလို႔ မရႏုိင္ေသးပါဘူး။ နယ္ျခားေစာင့္တပ္မွာ ပူးတြဲေပးထားတဲ့ နအဖအရာရွိ၊ အရာခံေတြေတာင္ တျဖည္းျဖည္း အက်င့္ပ်က္လုိ႔ လာေနပါၿပီ။ သဘာ၀ခ်င္းမတူတဲ့ တပ္ (၂) ခု ကို စုစည္းေပါင္းစပ္ထားတာမုိ႔ စစ္တပ္ကလာတဲ့ လူေတြနဲ႔ သူပုန္ေဟာင္းမ်ားအၾကားမွာ အျမင္ခ်င္းလည္း မတူညီၾကပါဘူး။ တခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္္အဆင့္ထိျဖစ္လာေအာင္ ဘယ္ေလာက္ အခ်ိန္ထပ္ယူရဦးမွာလဲ။

ဒီအေတာအတြင္း နယ္ျခားေစာင့္က တပ္ေျပး ဘက္ေျပာင္း စတဲ့ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီး။ အခ်င္းခ်င္းၾကား မေက်လည္မႈေတြေၾကာင့္ ကရင္နယ္ျခားေစာင့္တပ္မ်ားအၾကား လုပ္ႀကံဖ်က္ဆီးမႈေတြ တသီႀကီး ျဖစ္ေပၚလာေနတဲ့အျပင္ လက္သည္မဲ့ ဗံုးေပါက္ကြဲမႈေတြလည္း တစတစ ခပ္စိပ္္စိပ္ ျဖစ္ပြားေနဆဲပါ။ စုဖြဲ႔မႈေကာင္းၿပီး ထုထည္ႀကီးမားေနတဲ့ ရန္သူကို ျပန္႔က်ဲသြားေအာင္လုပ္၊ ေခ်မႈန္းပစ္တဲ့ စစ္ေရးနည္းပရိယာယ္အတုိင္း ျပည္တြင္းသူပုန္ေဟာင္းမ်ားအေပၚမွာ က်င့္သံုးလုိ႔မရႏိုင္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးနည္းလမ္းအရ ေျဖရွင္းမွသာ ေျပလည္သြားမယ့္ ကိစၥတရပ္ပါ။ အခုေတာ့ ထာ၀ရၿငိ္မ္းခ်မ္းတဲ့ လမ္းစမရွာေဖြဘဲ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) ေက်ာ္ၾကာ ျပည္တြင္းစစ္္မီးေတာက္ႀကီးကေန ျပန္႔က်ဲသြားတဲ့ မီးပြားမီးေတာက္ငယ္ေလးေတြအျဖစ္ကို ေရာက္ေအာင္ နအဖတုိ႔ တမင္ဖန္းတီးခဲ့ၾကပါၿပီ။ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီ ႏုိင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးအရင္းအျမစ္အားလံုးကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ လက္ေ၀ခံေတြဆီ လႊဲအပ္ထားႏွင့္္္ၿပီးျဖစ္သလုိ ျပည္တြင္းက ကုန္သည္၊ ပြဲစားနဲ႔ လုပ္ငန္းရွင္ငယ္မ်ား၊ အလတ္လႊာမ်ား၊ ၀န္ထမ္းမ်ား အပါအ၀င္ လူထုတရပ္လံုးရဲ႕ စီးပြားေရးအေျခအေနအရပ္ရပ္ဟာ ခြၽတ္ၿခံဳက်၊ ေရာင္းခ်ေပါင္ႏွံၿပီး ရင္းႏွီးစရာမဲ့၊ ေန႔ျပန္တိုး၊ မတ္တိုး (ေခ်းေငြတေသာင္းမွာ ေန႔တုိင္း တေထာင္ႏႈန္း ေလးဆနီးပါး တလအတြင္း ျပန္အတုိးဆပ္ေနရတဲ့စနစ္) မ်ားအၾကား ေန႔စဥ္ အေႂကြးႏြံနစ္ေနၾကတဲ့အျဖစ္နဲ႔ ႐ႈပ္ေထြးလွေသာ လူမႈစီးပြားျပႆနာမ်ား၊ မေျပလည္တဲ့ အက်ပ္အတည္းေတြေၾကာင့္ အိမ္နီးခ်င္း တုိင္းျပည္မ်ားကိုသာမက ကမာၻအႏွံ႔ အလုပ္ကုိင္ရွာေဖြဖို႔ ထြက္ခြာေနၾကဆဲ ျမန္မာ့ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ားကိစၥ ေျဖရွင္းေပးေရး၊ အလုပ္အကိုင္သစ္မ်ား ဖန္တီးေပးေရး၊ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေပးေရး … စတဲ့ ျပႆနာေတြကလည္း နအဖတုိ႔အတြက္ တသီတတန္းႀကီး ရွိေနတုန္းပါ။

အာဏာအလႊဲအေျပာင္းမတုိင္မီ ကိုယ္ရသင့္တဲ့ အက်ဳိးခံစားခြင့္မ်ား ရရွိေရးအတြက္ တပ္ရင္း၊ တပ္ဖြဲ႔ အေတာ္မ်ားမ်ား ဆူပူဆႏၵျပေနတာ၊ တိုးတုိးၿပီး အမႈစြဲဆို တင္ျပလာေနတဲ့ လယ္သိမ္းခံ လယ္သမားမ်ားနဲ႔ ကေလးစစ္သားမ်ား ျပႆနာ၊ အလုပ္သမားအေရး၊ ပင္စင္စား၀န္ထမ္းေဟာင္းမ်ားရဲ႕ ခံစားခြင့္ဆုိင္ရာကိစၥမ်ား … စသည္ျဖင့္ အမႈေပါင္းစံုဟာ ေနာင္တက္လာမယ့္ အစိုးရအဖြဲ႔အေနနဲ႔ ဒီျပႆနာမ်ားကို ဆက္ၿပီး ေခါင္းခံေျဖရွင္းမွာမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ယူဆတာေႀကာင့္ လူတန္းစား လူ႔အလႊာေပါင္းစံုဟာ နအဖတို႔ဆီမွာ အခုကတည္းကိုက စဥ္ဆက္မျပတ္ ေတာင္းဆုိုဆႏၵျပေနၾကျခင္းပါ။

ဒီကိစၥေတြထက္ အေရးႀကီးတဲ့ ေနာက္ဆက္တြြဲကိစၥေတြက နအဖတို႔ စစ္အုပ္စုအတြင္း ျပႆနာမ်ားပဲျဖစ္တယ္။ ေနာင္လာမယ့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအရ သမၼတဟာ ႏိုင္ငံအႀကီးအကဲျဖစ္ၿပီး အာဏာခြဲေ၀မႈအပိုင္းမွာေတာ့ တပ္ကို ကိုင္ထားသူ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္သာလွ်င္ ပိုအခရာ က်ပါလိမ့္မယ္။ လုိအပ္ရင္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းခြင့္ျပဳေပးထားတဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုႀကီးထဲမွာ ဒီကိစၥကို ထည့္ၿပီး ေရးဆြဲထားမိခဲ့တာပဲ မဟုတ္ပါလား။ ဒီေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊအေနနဲ႕ ဘာဆက္လုပ္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားေရြးခ်ယ္ဖို႔ လုိအပ္လာပါၿပီ။ သူ႔အေနနဲ႔ တပ္ကို ဆက္ကိုင္မွာလား၊ သမၼတပဲ သြားလုပ္မလား။ သမၼတ တက္လုပ္မယ္ဆုိရင္ တပ္ကို ဘယ္သူ႔လက္ထဲ စိတ္ခ်လက္ခ် အပ္ထားခဲ့ရမလဲ။ သူကိုယ္တုိင္ အလံုးစံု ယံုၾကည္ရသူကေရာ ဘယ္သူရွိႏိုင္မလဲ။ ဒီတေန႔မွာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သူရေရႊမန္းကို ပြဲထုတ္ၿပီး ေနာင္တေန႔မွာ ဒု-ဗုိလ္္ခ်ဳပ္ႀကီး ျမင့္ေဆြကို ပစားေပး၊ ေနာက္တေန႔မွာက်ေတာ့ ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ရဲျမင့္ကို သူေကာင္းျပဳ … စတဲ့ တပ္တြင္း ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေနျခင္းဟာ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးက ဘယ္သူကိုမွ အႂကြင္းမဲ့ မယံုၾကည္ဘူးဆုိတာ ေဖာ္ျပေနပါတယ္။

တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးအေနနဲ႔ တပ္ေတြကိုပဲ ေနာက္ကြယ္ကေန ဆက္ကိုင္ေနခ်င္ေသးသပဆိုရင္ျဖင့္ ဘယ္သူ႔ကို သမၼတ ခန္႔ထားမွာလဲ။ ျဖစ္လာမယ့္ သမၼတနဲ႔ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္တို႔ အၾကားမွာ ညိႇႏႈိင္းဆက္စပ္လုိ႔မရခဲ့ရင္ တပ္မေတာ္အတြင္း ဘာေတြျဖစ္လာမလဲဆိုတဲ့ ‘သို႔ေလာ သုိ႔ေလာ’ ျပႆနာေတြဟာ နအဖအတြက္ ျဖန္႔ထြက္စဥ္းစား ေတြြးေတာစရာေတြပါ။ ေျပာရရင္ ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ စစ္အုပ္စုအတြက္ ပြဲသိမ္းေကာင္း ေအာင္ပြဲတခု မဟုတ္ႏုိင္သလုိ ေလာေလာဆယ္ေရာ ေနာင္အတြက္ပါ ဘာအာမခံခ်က္မွ မရွိေသးတဲ့ ေအာင္ပြဲသက္သက္ပါ။

ဒီထက္ပိုဆုိးတာ သူတို႔ေရးဆြဲမိခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုေၾကာင့္ ကိုယ္ပဲ ျပန္ၿပီး ဒုကၡေရာက္သြားႏုိင္တဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးေတြပါ။ အာဏာေလာဘေဇာေၾကာင့္ စစ္တပ္ေခါင္းေဆာင္ေတြအၾကား ႏုိင္ငံေရးအရ အျမင္ေတြ မကြဲေသာ္လည္း၊ စည္းလံုးမႈအပိုင္းမွာ အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံေၾကာင့္ တပ္တြင္း အခ်င္းခ်င္း ေသြးကြဲသြားေစႏုိင္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ အထင္အရွား ျဖစ္ေပၚေနပါၿပီ။ ေရြးေကာက္ပြဲေတာင္ မ၀င္ရေသးဘူး၊ ေဘာင္းဘီခြၽတ္ခံရမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားနဲ႔ ေအာက္ေျခ ဒု-ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္တုိ႔အၾကား ပူညံပူညံအသံေတြက ထြက္ေပၚလာေနပါၿပီ။ ပိုလွ်ံေနတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြအျပင္ အမည္ခံ႐ံုသက္သက္၊ ႀကံဖန္ရာထူးေပးဖို႔ ထြင္ထားတဲ့ (ကစထ) မႉးလို အဆင့္အတန္းေတြ၊ စစ္ဘက္ကေန အရပ္ဘက္ တိုက္႐ိုက္သြားၿပီး ရာထူးႀကီးေတြရေစမယ့္ ၀န္ႀကီး၊ ၫႊန္ခ်ဳပ္နဲ႔ သံ႐ံုးတာ၀န္ခံ၊ စစ္သံမႉး … စတဲ့ အခြင့္အေရး ရာထူးမ်ဳိးေတြကို စစ္ထိပ္သီးမ်ားအဖို႔ ေနာင္ ေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္ခြင့္ရွိပါ့မလား။

လတ္တေလာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကာလတခုအတြက္ အခုလိုမ်ဳိး ဗုိလ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ဗုိလ္မႉးခ်ဳပ္အဆင့္ေတြ လ်ာထားၿပီး ထုတ္ပစ္လုိက္တာသာမဟုတ္၊ ေနာင္တႀကိမ္ လာဦးမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲအရန္အျဖစ္ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီထဲ ထည့္ဖြဲ႔စည္းဖို႔ ေနာက္ထပ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ဒု-ဗုိလ္မႉးခ်ဳပ္ေတြ အမ်ားႀကီး တပ္ထဲက ထပ္ထုတ္ႏုတ္ဖို႔ ရွိလာႏိုင္ပါေသးတယ္္။ ႀကံ့ဖြံ႔ပါတီကို ကုိယ္စားျပဳၿပီး အခုေရာ ေနာင္လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ ၀င္ေရြးခဲ့မိလို႔ အေရြးမခံရဘဲ ျပဳတ္သြားခဲ့ရင္ လက္ရွိရေနတဲ့ လစာနဲ႔ အခြင့္အေရးေတြအျပင္ ကား/အိမ္ စတဲ့ အေဆာင္အေယာင္နဲ႔ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြ ဆံုးမယ့္ကိန္းမ်ဳိး (သို႔) ႐ႈံးမယ့္ျမင္းကို ေလာင္းမိတဲဲ့အျဖစ္မ်ဳိး လက္ရွိ နအဖစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား စတင္ေတြ႔ႀကံဳ ခံစားေနၾကပါၿပီ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကေတာ္ေတြလည္း မ်က္ခံုးလႈပ္၊ ရင္ထုၿပီး ဆုိ႔နင့္ေနရတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ႀကံဳေနၾကရကုန္ပါၿပီ။

ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ဥပေဒဆုိင္ရာ အားနည္းခ်က္ လစ္ဟာကြက္ေတြကို ၾကားျဖတ္အစိုးရမဟုတ္တဲ့ စစ္အစိုးရကိုယ္တုိင္ အတင္းအဓမၼလုိက္ၿပီး အာဏာစက္နဲ႔ ပိတ္ဆို႔ကာကြယ္ေပးေနရဆဲ၊ တုတ္ျပ ဓားမုိး ေထာင္နဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္ … စတဲ့ နည္းမ်ဳိးစံု က်င့္သံုးေနရဆဲမုိ႔ စည္းကမ္းျပည့္၀တဲ့ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးဖို႔ရာ ႀကီးၾကပ္ေပးမယ့္သူ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ေတာင္ တုပ္တုပ္မွ မလႈပ္၀ံ့တဲ့ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ဘ၀ကို ေရာက္ေနခဲ့ရပါၿပီ။ တင္ျပလာတဲ့ အမတ္ေလာင္းစာရင္းေတြကို ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က စိစစ္ခြင့္မရွိဘဲ စရဖ (ေခၚ) ေထာက္လွမ္းေရးေတြက ၾကား၀င္ အက်ဳိးေဆာင္ စစ္ေဆးေပးေနၾကတာကို ၾကည့္ရင္ ပိုၿပီး ထင္သာျမင္သာႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ကိုယ္တုိင္ ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ SP တုိ႔လက္ေအာက္မွာ အလုပ္လုပ္ေနရတယ္ဆုိရင္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲရဲ႕ လြတ္လပ္သန္႔ရွင္းမွ်တမႈဆုိတာဟာ ဘယ္လုိအရာမ်ဳိးပါလိမ့္။

လမ္းၫႊန္ေျမပံု (၇) ခ်က္အရ (၁၃) ႏွစ္ၾကာ ဆြဲခဲ့တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုမွာကိုပဲ လိုရာေတြ ဆြဲထည့္ရင္း ေရွ႕ေနာက္ မဆီမေလ်ာ္ေတြျဖစ္၊ ဒါေတြကို ႀကီးၾကပ္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးဖို႔ ဖြဲ႔ထားတဲ့ ေကာ္မရွင္ကိုယ္တုိင္ကလည္း ႐ုပ္ျပသက္သက္၊ အာဏာနဲ႔သိကၡာမရွိ။ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပျပဳလုပ္ေပးဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ၾကားျဖတ္အစုိးရတရပ္မရွိလို႔ တည္ဆဲနအဖအစုိးရကိုယ္တုိင္ ၾကား၀င္ျပန္ပါေတာ့လည္း ဘက္လိုက္ၿပီး တရားမွ်တမႈမရွိဘူးလို႔ ကမာၻက ေျပာတာခံေနၾကရပါၿပီ။ အဓမၼနည္း၊ ညစ္နည္း၊ လိမ္နည္းမ်ား အစံုစုံနဲ႔ နအဖတို႔က ေရြးေကာက္ပြဲေရွ႕ခရီးကို ဆက္ၾကပါလိမ့္ဦးမယ္။

စစ္တပ္ရဲ႕ထံုးစံအတုိင္း အရာရာကို တရားမွ်တမႈထက္ အႏိုင္ရဖို႔သာ အဓိက ထားတတ္ၾကပါတယ္။ ေရဘူးေပါက္တာ မလို၊ ေရပါတာပဲ လုိခ်င္တယ္လို႔ နအဖတပ္ထဲမွာ အၿမဲေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီမူအတုိင္း လုိက္နာက်င့္သံုးၿပီး၊ အထက္ကို လိမ္ညာတင္ျပၿပီး အလုပ္ျဖစ္ေနၾကတဲ့ တပ္မေတာ္ထဲမွာလုိ ျပည္သူနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာအေပၚမွာ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမုိကေရစီသစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး ေအာင္ျမင္္ပါေၾကာင္း လိ္မ္လည္စာရင္းျပလုိ႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ လက္ရွိတည္ဆဲအစုိးရဟာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကေနၿပီး အနာဂတ္မွာ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေတာ္သစ္ႀကီးတရပ္ ေဖာ္ေဆာင္သြားမယ့္အေၾကာင္းကို ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေႂကြးေၾကာ္ေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ နအဖတပ္မေတာ္ႀကီးရဲ႕ က်င့္သံုးေနက် ေခါက္႐ုိးက်ဳိး ထံုးစံမ်ားအတုိင္း စည္းစနစ္က်က် သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းမလုပ္ဘဲ ဘူးေပါက္နဲ႔ ျဖစ္ေအာင္ခပ္လာတဲ့ ေရတုိင္းဟာ သံုးလုိ႔မေကာင္းတဲ့ ေရဆိုးမ်ားသာ ျဖစ္ေနၾကပါလိမ့္မယ္။ ။